Tömpe Anna
A fő okok: túl drága, nem lehet vele messzire jutni két töltés között, túl kevés a töltőállomás, és környezetvédelmi aggályokat is felvet, olvasható az agrarheute.com cikkében.
A német agrárhírportál a hamburgi központú és Észak-Németország több tartományában aktív közmédia, az NDR megbízásából készült felmérés adatait ismertetve azt írja, hogy az észak-németek
ha holnap autót szeretnének vagy lennének kénytelenek venni, és csak egynegyedük tette le a voksát kifejezetten az e-autók mellett. A felmérés nem reprezentatív, mindenesetre 13 ezren válaszoltak, ami nem kevés.
2020-ban a német autóklub, az ADAC egy hasonló felmérésben még egyértelműbb elzárkózással szembesült, akkor a 18 ezer megkérdezett 55,2 százaléka dízeles autót vett volna, 43,2 százaléka benzineset, és mindössze 1,6 százalék elektromosat. Időközben, a rohamos technológiai fejlődés mentén ez utóbbi tábor
írja az agrarheute.com, összehasonlításként megemlítve, hogy az NDR felmérésében a válaszadók 17 százaléka nem köteleződött el egyik verzió mellett sem.
Az NDR-féle felmérésben választ adók tíz százaléka rendelkezik már jelenleg is elektromos autóval, nyolc százalék tiszta elektromos, két százalék plug-in hibrid változattal. Az e-autó vásárlása elleni legfőbb érvként az árat hozták fel a válaszadók, közel háromnegyedük számára ez a döntő érv. De a rövid hatótávolság és a töltőinfrastruktúra hiánya is sokakat eltántorít az e-autóktól, erre jutott az NDR.
azzal kapcsolatban, hogy valóban környezetbarátabbak-e az e-autók, mint a belső égésű motorral működők. A kritikusok többsége az akkumulátorok miatt tartja aggályosnak a technológiát, egészen pontosan az azokhoz szükséges nyersanyagok kitermelésével vannak problémái, illetve azzal, hogy az akkumulátoroknak rövid az élettartamuk és viszonylag hamar hulladék lesz belőlük. Sokan vélik úgy, hogy a környezetvédelmi mérleg végül negatív – már csak azért is, mert a szükséges elektromos áramot környezetszennyező módon állítják elő –, olvasható az agrarheute.com cikkében.